Kolejne rekordy pobite w porcie gdańskim w ubiegłym roku

Rekordy jakie zostały pobite w porcie gdańskim w roku 2015

Kolejne rekordy jakie zostały pobite w gdańskim porcie w roku 2015Poprzedni rok był był naprawdę dobry dla Portu w Gdańsku, bardzo dobrze zresztą widać po liczbach. Prawie trzydzieści sześć milionów ton przeładowanych produktów, ponad dziesięcioprocentowy wzrost obrotów i szereg inwestycji o łącznej wartości blisko miliarda bardzo dobrze będą obrazować, jak to wszystko się przedstawiało w poprzednim okresie. Przede wszystkim rok 2015 był rokiem naprawdę dużych inwestycji. Między innymi ukończony został pierwszy etap programu związanego z rozbudową portowych nabrzeży, łączący się ze zwiększeniem głębokości wodnego toru. Spore inwestycje zostały poczynione jeśli chodzi o paliwa. Dużym sukcesem zakończył się pierwszy z etapów naftowego terminala PERM, a także zmodernizowano Terminal Paliw Płynnych, dokładając tam zaawansowane wyposażenie do obsługi produktów naftowych. Pamiętano także o kontenerach, tu również przeprowadzone inwestycje znacznie poprawiły codzienną pracę z nimi. W poprzednim roku rozpoczęła się gruntowna przebudowa terminala kontenerowego, a poza tym zmodernizowano terminal intermodalny w okolicach Nabrzeża Szczecińskiego. Dodatkowo wykonano sporo mniejszych prac i projektów, które jednak mają całkiem znaczący na bezpieczeństwo i jakość obsługi rozładunków.

A tych przeładunków w minionym roku była w Gdańsku ilość rekordowa, bo blisko trzydzieści sześć milionów ton. Najważniejszą ich część, bo blisko piętnaście milionów ton to były różnego rodzaju paliwa, dało to aż 20-procentowy wzrost w porównaniu z ubiegłymi latami. Świetne statystyki zanotowano także w sektorze drobnicy, pomimo tego że panowało światowe spowolnienie, to w porcie Gdańskim specjalnie odczuwalne to nie było. 11,9 miliona ton i pięcioprocentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2014 to także wskaźniki, które na pewno dadzą spore powody do radości. Mimo że spadła sama liczna jednostek kontenerowych, to jednak znacznie się zwiększył ich tonaż, i stąd tak dobre wyniki w tym segmencie. A tak naprawdę największe chyba wzrosty pojawiły się przy przeładunku węgla, w porównaniu z ubiegłym rokiem ilość jego została zwiększona o ponad trzydzieści procent. Z kolei nieduże spadki zanotowano przy zbożach, przede wszystkim z takiego powodu, że pozostałe porty także poszły w tym kierunku.
.